عصر علوم  کوهدشت

عصر علوم کوهدشت

گردآوری بهترین مطالب علمی (خاصیت مواد غذایی و..-علوم هوا-برق-کامپیوتر-زمین شناسی-بدن انسان و...)
عصر علوم  کوهدشت

عصر علوم کوهدشت

گردآوری بهترین مطالب علمی (خاصیت مواد غذایی و..-علوم هوا-برق-کامپیوتر-زمین شناسی-بدن انسان و...)

مطالبی جالب در مورد شرکت گوگل

سلام دوستان عزیز امروز می خواهیم در مورد شرکت گوگل که محصولات و خدمات زیادی را در حوزه وب و کامپیوتر ارائه می کند بیشتر بدانیم و تا حدودی با سرویسهایی که این شرکت ارائه می دهد آشنا شویم.

گوگل به خاطر فراوانی فعالیتهایش در حوزه های مختلف طرفداران زیادی دارد در ابتدا به تاریخچه و اهداف شکل گیری این شرکت می پردازیم.

گوگل شرکتی آمریکایی است که از طریق تبلیغاتی متنی که به همراه خدمات متنوع خود ارائه می‌کند کسب درآمد می‌کند.

این خدمات شامل مواردی چون جستجوی اینترنتی، ای‌میل، نرم‌افزارهای اداری، شبکه‌های اجتماعی و اشتراک فایل‌های ویدئویی می باشند.

تاریخچه

دو دانشجوی دکترای دانشگاه استنفورد، یعنی لری پیج و سرگئی برین، گوگل را در سپتامبرسال ۱۹۹۸ تأسیس کردند.

گوگل از این تاریخ تاکنون توانسته است بیش از ۲۰۰۰۰ نفر را در سرتاسر دنیا استخدام کند.

این شرکت خصوصی در ماه ژوئن ۱۹۹۹ / تیر ۱۳۷۹ رسمأ با سرمایه  ۲۵ میلیون دلار شروع به کار کرد.

گوگل سرویس و خدمات عمومی اصلی خود را در وب سایت خود در www.google.com ارائه می‌دهد.

در پایین تصویری از صفحه اولیه گوگل در سال ۱۹۹۸ را مشاهده می کنید.

Google98

شعار و هدف گوگل

شعار رسمی گوگل «شرارت ممنوع» می باشد که «هرگز بد نباشید» نیز معنی می‌شود.

هدف اعلام شده از طرف بنیان گزاران گوگل (لری و سرگئی )سامان دادن تمامی اطلاعات دنیا است. 

شکلک های محدثه

ادامه مطلب ...

قرص جوشان

سال‌هاست که افزایش اثربخشی دارو‌ها و فرآورده‌های شبه دارویی از قبیل مکمل‌های غذایی موضوع تحقیقات وسیع و بررسی‌های جهانی است. بدون تردید اثربخشی دارو رابطه مستقیمی با شکل دارو و راه مصرف آن دارد.

یکی از انواع اشکال دارویی که امروزه به دلایل مختلف مورد توجه قرار گرفته است، قرصهای جوشانن هستند. شایدقرصهای جوشانن ویتامین ث معروف‌ترین نوع از انواع قرصهای جوشانن باشند. امروزه انواع مختلفی از داروها نظیر آسپیرین‌ها، آنتی‌اسیدها، ترکیبات آهن، مکمل‌های دارویی نظیرکلسیم و گلوکز آمین نیز به صورت جوشان تولید می‌شوند که بنا به توصیه داروسازان در بسیاری از بیماری‌ها مانند آرتریت، التهاب و کنترل درد، زخم‌ها ، ناراحتی‌های معده و روده‌ای،آلرژی‌ها و پوکی استخوان کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جوشش قرصهای جوشانن از چیست؟

فرآیند جوشش این قرص ها از واکنش یک اسید آلی با یک قلیا نظیر بی‌کربنات یا کربنات در مجاورت آب حاصل می‌شود که نتیجه آن ایجاد گازکربنیک (CO2) است. گاز کربنیک حاصل، سبب انهدام قرص و ایجاد محلولی می‌شود که حاوی مواد موثر داروی مورد نظر است. 

شکلک های محدثه

ادامه مطلب ...

سُس های خوراکی

با وجود بسیاری از توصیه‌های متخصصان تغذیه مبنی بر کاهش مصرف سس‌های پرچرب، این روزها کمتر میز و سفره‌ای را می‌توان یافت که این چاشنی خوش‌مزه اما مضر را در خودش جا نداده باشد. برای آشنایی بیشتر با نقش و سهم سس‌ها در سفره غذا و خبرها و خطرهایی که در پیرامون آنها به گوش می‌رسد،گفتگویی ترتیب داده‌ایم با دکتر محمدرضا وفا، متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی....
 
سوال: از نظر تغذیه‌ای، سس‌ها خاصیتی هم دارند یا فقط ضرر دارند؟ ما مواد غذایی را به سه دسته تقسیم می‌کنیم: اولین گروهی که پاسخگوی نیازهای طبیعی بدن ما هستند و دارای بسیاری از مواد مغذی بوده و حتما باید یا در وعده اصلی ما مصرف شوند یا به عنوان میان‌وعده خورده شوند. در این صورت بدن ما قادر است تا بسیاری از نیازهای خود را از طریق خوردن آنها تامین کند، بنابراین خوردن‌ این دسته از مواد غذایی برای همه گروه‌های سنی لازم و ضروری است.
  شکلک های محدثه
ادامه مطلب ...

رگ های بدن

دستگاه گردش خون و لنف شامل قلب ، شریانها ، وریدها ، مویرگها و رگهای لنفی است. خون پمپ شده از قلب که حاوی مواد غذایی و اکسیژن می باشد توسط شریانها در بدن توزیع می شوند. شریانها پس از انشعاب به شاخه های باریک ، شریانچه ها را بوجود می آورند و شریانچه ها نیز به انشعابات باریکتری به نام مویرگ ختم می شوند.

 

مبادله مواد بین خون و سلولهای ارگانهای مختلف در سطح مویرگها انجام می گیرد. پس از مبادله مواد ، خون مویرگی به وریدچه های منتقل شده و نهایتا توسط وریدهای بزرگ مجددا به قلب برمی گردد. رگهای لنفی نیز بطور بن بست از ارگانهای مختلف شروع و پس از جمع آوری لنف یا مایعات میان بافتی (که عمدتا از خون منشا گرفته است) آن را به سیستم گردش خونی باز می گرداند.

  

ادامه مطلب ...

زندگینامه دیمتری مندلیف

دیمیتری اوانوویچ مندلیف زیر و رو کننده علم شیمی و فرزند یکی از مدیران مدرسه محلی در 7 فوریه 1834 در شهر توبولسک واقع در روسیه متولد شد وی در سال 1869 دکتر علوم و استاد شیمی دانشگاه شد و در همین سال ازدواج کرد در این هنگام فقط 63 عنصر از نظر شیمی دانها شناخته شده بود مندلیف در این فکر بود که خواص فیزیکی و شیمیایی عناصر تابعی از جرم اتمی آنهاست. بدون قانون تناوبی نه پیش بینی خواص عناصر ناشناخته میسر بود و نه به فقدان یا غیبت برخی از عناصر می شد پی برد. 


کشف عناصر منوط به مشاهده و بررسی بود بنابراین تنها یاری بخت، مداومت و یا پیش داوری منجر به کشف عناصر جدید می شد قانون تناوبی راه جدیدی در این زمینه گشود منظور مندلیف از این جمله ها آن بود که در سیر تاریخی شیمیایی، زمان حدس زدن وجود عناصر و پیشگویی خواص مهمشان فرا رسیده است. جدول تناوبی پایه ای برای این کار شد حتی ساخت این جدول نشان می داد که در چه جاهایی مکان خالی باقی می ماند که باید بعداٌ اشغال شود. با آگاهی از خواص عناصر موجود در جوار این مکانهای خالی می شد خواص مهم عناصر ناشناس را تخمین زد و چند مشخصه مقداری آنها را(جرمهای اتمی، چگالی، )نقطه ذوب ، و نقطه جوش و مانند آنها را) به کمک نتیجه گیری های منطقی و چند محاسبه ریاضی ساده، تعیین کرد. 
 
http://s3.picofile.com/file/7405064294/5.gif ادامه مطلب ...